Hubneme s Břicháčem

Nejčastější otázky

Nejčastěji dostávám otázky na tyto témata. Věřím, že tady najdete to, co hledáte a pomůže Vám to!

Vadí káva při hubnutí?


Káva sama o sobě hubnutí nevadí. Naopak velmi přispívá k aktivaci organismu a udržuje metabolismus v chodu. Má mnoho dalších pozitivních účinků, takže se jí nemusíte při hubnutí vzdávat. Ideální je ale její množství omezit – tedy ano není zdraví pít 7 káv denně a ideálně si dopřát kávu bez cukru a buď bez smetany nebo ji alespoň omezit.

Jak často musím cvičit, abych zhubla?


To je ta nejčastější otázka. K hubnutí nemusíte cvičit vůbec. ANO, je možné zhubnout i bez cvičení. Základ je opravdu strava, která tvoří 80-90% úspěchu. Pokud ale člověk „drží“ zdravou stravu déle a nevidí žádnou změnu, tak je potřeba začít i s pohybem. A někdy i intenzivnějším. Jinak cvičení a pohyb vedou k rychlejším výsledkům a celkově samozřejmě patří k celkovému tělesnému zdraví. Nejlepší je přirozený pohyb – chůze, dchůze do kopce, turistika, posilování s vahou těla, plavání atd.

Jak se stravovat na noční směně?


Pokud pracujete na noční směne, měli byste vědět, že je to pro tělo určitý nezvyk. Není pro něj úplně přirozené být za tmy vzhůru a přes den spát. Proto může jít hubnutí trošku pomaleji a jídlos e hůře trávit. Nicméně pokud přece jen pracujete na noční, tak energii potřebujete. Proto platí zásada – jíst! Nevynechávat jídla, nehladovět, ale udržte si cca co 3 hodiny jídlo. Tedy určitě využijte svačinky. Zaměřte se na jídlo, které je lépe stravitelné.

Tedy klidně různé kaše s ovocem, obložený chleba s trochou šunky a zeleniny, různé tyčinky, zbytek obědu z domu. Snažte se vyhnout jídlům těžkým a mastným – tedy v noci raději NE – hovězí, vajíčka, mastná a těžká jídla.

Nevím, kterou knihou začít


Začněte s knihou Břicháč Tom. Je to moje první kniha, je malá modrá a najdete v ní všcehno, co vás zajímá. Je to takový souhrn všeho o hubnutí, co jsem zkoušel a jak to na mě fungovalo nebo naopak to byla ztráta času. Najdete tam výpis potrravin, které jsem při hubnutí jedl, jak je kombinovat a jak si vše ulehčit. Která jídla jíst můžete a kterým se vyhnout. Je to taková bible a knížka, kterou jinde nenajdete. Knížku můžete objednat tady.

Může se víno při hubnutí?


Poradil bych Vám víno třeba na první 2 týdny vynechat Jen z toho důvodu, aby se tělo trošku pročistilo a naskočily rpocesy detoxikace, kterou jsou pro tělo přirozené. Protože jen tak vaše tělo může začít šlapat jako hodinky. Později neuškodí když si dáte třeba 1 x týdně 2 dcl. Později klidně i víckrát za den. Pokud jste na nějaké oslavě, menší dopad na případné přibrání bude mít čistý tvrdý alkohol. Tedy pokud máte 18 let:-) A uvažujete jestli víno nebo slivovici, volte tu druhou možnost.

Chodím do posilovny na pás na hodinu a nevidím výsledky, v čem je problém?


Problém je v tom, že chůze na pásu nebo jízda na kole nemá moc velký efekt na hubnutí. Tělo nejdříve zhruba 35 minut spaluje zásoby glykogenu a až poté (při správné frekvenci), začíná spalovat zásoby tuku. Tedy pokud jedete 45 minut na kole v ležérním tempu, abyste se moc nezadýchali, tak je možné, že opravdový tuk začnete spalovat až po 35 minutách a jen těch následujících 10 minut. Takové množství spáleného tuku je úplně zanedbatelné. Pokud chcete zhubnout – zaměřte se na intervalový pohyb. Tedy nejdříve spálit glykogen. Tedy 20-30 minut střídat na kole pomaé a rychlé tempo, šlapat v sedle a poté i ze sedla. Tím zrychlíte tep, zrychlí se dýchání, metabolismus a tělo začne spalovat mnohem rychleji. Následně spálí i zásoby glykogenu a poté začne spalovat i zásoby tuku. Proto nejefektivnější je následujícíc pohyb:

20-30 minut (kruhový trénink s vlastní vahou nebo na kole, při běhu, běh do kopce) a následně 30 minut pohodovější tempo na kole při tepu 125-140 tepů za minutu) – tento systém mi přinesl vždy nejlepší výsledky při shazování tuku

Jsem žena, bude na mě fungovat váš systém?


Není to systém specifický jen pro jedno pohlaví. Nicméně od začátku mého blogu se na mě obrací hlavně ženy, proto i porce v mých knihách jsou koncipovány psíše pro ženy. Tedy i když vám může přijít, že jídla je hodně, věřte, že byste mohli jíst i více. Je dobré, aby tělo nebylo podvyživené, proto se porcí nebojte. Zhubli podle tohoto systému muži i ženy. Ve věku 18 i 75 let. A zhubli i mnohem více kilo než mých směšných 27 kg. Tedy jde to. nejhorší je dlouze o něčem přemýšlet. Lepší je se do něčeho vrhnout po hlavě a věřit sám sobě!

Jsem vegetarián. Najdu ve vašich knihách i něco pro sebe?


Recepty v knihách jsou s masem i bez masa. Poslední kniha „Máme to rádi zdravě“ – obsahuje hodně bezmasých receptů. Ale i v ostatních knihách najdete pro sebe saláty, moučníky i hlavní chody bez masa. Případně je možné maso nahradit vegetariánskou alternativou.