Hubneme s Břicháčem

Jídelníček na hubnutí, který mi funguje

Říkají mi, Břicháč Tom…

Býval jsem tlustý. Zhubl jsem. Nesnáším diety. Miluju všechno jídlo. Rád vařím. Pomáhám ostatním si dělat život hezčí a jednodušší.

Celý život jsem se potýkal s nadváhou, měl sebevědomí na nule a nejvíce mě štvalo mé velké břicho. Vymyslel jsem si systém, který mi jako jediný fungoval.

Pomůžu Vám zhubnout. A jediné, co vám můžu poradit – přestaňte hledat rychlé řešení v módních dietách. Stejně zas přiberete! Stejně jako já už mnohokrát…

mé motto:

„Člověk se musí dobře najíst. Život bez smaženého sýru – to není ono. Jen to nejíst každý den a umět si uvařit i něco zdravého a přesto chutného.”


Základ mého hubnutí

Využívám jednoduchý, ale jediný účinný princip. Je založen na tom, že tělo se zbavuje tuku přirozeně, pokud má všeho dostatek.

Když má tělo hodně nesprávných živiny = přibírá.

(smažená jídla, nepravidelnost, hodně cukrů, slazených pití)

Když má tělo málo živin = přibírá.

(málo jídla, dieta, jídlo bez příloh, málo energie ve stravě)

Když má tělo správný přísun živin = hubne!

(pravidelná a vyvážená strava, která chutná a na kterou se člověk těší)


Všichni si myslí, že omezením příjmu živin zhubnou. A vždy jim to funguje jen první dny, kdy z těla logicky zmizne voda a potom se jim tuk samozřejmě začne hromadit = tedy mají pocit, že přiberou i z vody a rohlíku. A tak to taky je.

Jak fungují diety?

Samozřejmě, že se všichni přejíme, stejně jako o každých svátcích 🙂 Potom hledáme rychlé řešení, protože nás ty kalhoty už sakra tlačí. Vidíme, že je potřeba jako první omezit živiny. Tedy na snídani si dáme jen ovoce, k obědu plátek masa bez přílohy a na večeři jen zeleninový salát. Můžu vám říct jednu jistotu! Toto je nejstrašnější nejděsivější a nejhorší způsob hubnutí!!! Protože na 200% opět přiberete! Několikrát jsem takto za život zhubl a pokaždé zase přibral. Pokud totiž tělu dáte nejdříve kalorické bomby v podobě nezdravého jídla. Takového jídla je hodně, tělo ho nepotřebuje a tak si ho uloží do zásob na horší časy. Jenže potom, kdy si myslíme, že hubneme, tak mu ty živiny vezmeme. My si myslíme, že tělo, když nemá živiny, tak je bude brát z těchto zásob. Jenže NIKDY to takto nefunguje! Je to největší mýtus, který máme zakódovaný v hlavě.

Jídelníček na hubnutí, který funguje

co je potřeba první dny úplně vynechat:

– fast foody, pizzu,  jakékoliv kupované slazené vody, džusy, sušenky a zmrzliny, smažené jídlo

– klasické pšeničné pečivo postavené na kvasnicích (tedy rohlíky, chleba), budeme využívat žitné pečivo a nejlépe kváskový chleba

dobrá zpráva – káva:

Káva – nebrání hubnutí, nemusíte se v ní omezovat. Naopak pomáhá zrychlovat metabolismus a udržovat ho v chodu. Kávu pijeme bez cukru, příp. s malou lžičkou medu a jen trochou mléka nebo bez mléka. Káva jedině zrnková. A doporučji si dát kávu mezi jídly. Ne na lačno, ani ne hned po jídle. Ideálně třeba 15 minut po jídle.

(malá zajímavost: káva dokáže rozjet metabolismus i aktivovat tělo. A dokáže taky uspávat záleží na tom, co po vypití kávy děláte. Když vypijete kávu a lehnete si = usnete. Když si dáte kávu a máte běžný pohyb jako úklid nebo procházku, případně se rozčílíte:-) Káva Vás nakopne a budete se cítit svěží i další hodiny)


Jídelníček na 1. den

Snídaně:

ovesná kaše (rýžová, jáhlová, pohanková), lžička másla, skořice, lžička medu, 1 bílý jogurt (častokrát prostě jen zaliju vločky teplou vodou a vše smíchám a je za pár minut připravená chutná teplá snídaně.

(množství cca 30-50 g vloček, ideálně vyzkoušet první den, jak je člověk nasycený)

– neřiďte se nikdy přesně udávaným množstvím, protože každý člověk je jiný a jediná míra je, jak moc jste nebo nejste po jídle nasycení /ideál je být nasycený na 80%, tedy máte dost, ale ještě jste nechali v žaludku trošku místa)

Svačina:

1-2 plátky žitného nebo kváskového chleba, máslo, sýr, okurek

Oběd:

naše zdravá sekaná z knihy „Máme to rádi zdravě„, vařené brambory s máslem a petrželkou

recept:

1/2 kg masa (mix.hovězí a vepřové), 150 g mletých oves. vloček, 3 vejce, 100 ml mléka, 2 mrkve, 1 červená paprika, 1 červená cibule, 3 stroužky česneku, lžička majoránky, kmín, sůl pepř. Vše promícháme, vytvarujeme šišku a pečeme v troubě na 180 st. cca 50 minut.

Během pečení potíráme směsí (lžička dijonské hořčice, 3 lžíce oliv. oleje, lžička červené papriky, 2 lžíce vody, sůl). Sekaná je chuťově úžasná, pochutnáte si. Nebojte se těch vloček. Nikdo nepozná, že tam jsou a všichni se budou olizovat. Díky vločkám v sekané dodáte tělo hodně vlákniny, která je výborná na zasycení a podporu trávení a správné zažívání.

Svačina:

např. sušené ovoce (rozinky, švestky, fíky), hrst oříšků (vlašských), 2 mandarinky

Večeře:

Je možné si jí usnadnit a dát si to, co k obědu jen v menší porci. Klidně plátek sekané, 1 bramboru a ledový salát.

Případně doporučuji na večeři Ďábelskou cuketu recept z knížky „Máme to rádi zdravě„:

recept:

2 cukety, 100 g balkánského sýru, 2-3 stroužky česneku, 2 lžíce olivového oleje, mletou sladkou červenou papriku, chilli, sůl, pepř. Cuketu nakrájíme na drobné kostičky smícháme s olivovým olejem, prolisovanými stroužky česneku, solí, pepřem a chilli. Vše rozložíme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme na 200 st. 15 minut. Hotovou cuketu na talíři posypeme balkánským sýrem.

Večeře II:

Když by byl ještě večer hlad je možné třeba 4 plátky tvrdého sýru (eidam, gouda, maasdam, madeland).

Možná vás zajímá, kdy jíst večer naposled. Ideál je 2 a více hodin před ulehnutím do postele. Pokud jdete spát v 9 hodin, měli byste jíst naposledy v 7. Pokud až kolem půl 12, dejte si večeři nejpozději v 9 ale i dříve.

Jídelníček na 2.den

Snídaně:

1-2 plátky žitného nebo kváskového chleba, máslo, šunka, rajče, okurek

Svačina:

bílý jogurt, hrst oříšků, 1 banán, 2 mandarinky

Oběd:

Vepřové plátky na asijský způsob z knížky „Máme to rádi zdravě“, vařená rýže a zeleninová obloha.

recept:

250 g vepřové panenky, 2 červené cibule, 4 bobkové listy, trochu šťávy z citronu, jarní cibulku, ghí (máslo), sůl, pepř. Panenku nakrájíme na tenké plátky a naložíme do marinády (4 lžíce tamari omáčky (nebo husté sojové omáčky), lžíce medu, 3 stroužky česneku, 3 dcl vody. Necháme v lednici aspoň 10 minut odležet – klidně hodinu. Mezitím na pánvičce na ghí (přepuštěné máslo) nebo na troše olivového oleje orestujeme cibuli nakrájenou kolečka. Poté přidáme maso společně s marinádou, osolíme, opepříme a přidáme trochu šťávy z citronu. Zprudka dusíme pod pokličkou 20 minut a podlijeme 2 dcl vody. Na talíři posypeme jarní cibulkou nakrájenou na malé kousky. Tento recept je u nás doma hodně oblíbený, protože je to rychlovka, která navíc skvěle chutná.

Svačina:

1 vanička hummusu, 1-2 mrkve

Večeře:

Na večeři je opět možné využít zbytek z oběda a ulehčit si tak vše a nebo si udělat jednoduchou rybí pomazánku s tvarohem:

1-2 plátky chleba, vaničku tvarohu, 1 rybičky ve vlastní štávě, sůl, pepř, lžičku hořčice. To vše vymíchat. Množství pomazánky výjde cca na 2 porce. Chleba opět doplníme zeleninou.

Večere II.

Pokud by byl hlad je možné se „dojíst“ např hrstí oříšků, tvrdého sýru, šunky nebo si udělat rychlé batátové chipsy v troubě a dát si je s trochou sýru.

Ideální počet porcí za den je 5-6 porcí jídel. Ze začátku je možné začít 5ti porci a potom zvýšit na 6. Důležité je se řídit vlastními pocity, jen tak poznáte své tělo. Záleží taky na tom, jestli si dáte během dne např.hovězí maso nebo rybu. Ryba je lépe stravitelné, je možné, že budete ten den mít chuť i na 7 porcí jídla denně. Naopak hovězí se déle tráví, třeba Vám bude bohate stačit 5 porcí. Po každém jídle byste měli být najezení na 80%. Pak se Vám začne ozdravovat trávení, zlepší se vylučování, odtrsní se nadýmání, nafouklé břicho a klidně během pár dní už přijdou úbytky na váze. U někoho to může trvat i delší dobu. Vždy je nutné přihlížet k tomu, jak se člověk stravoval dříve.

Kdy začít? HNED teď!

To je jen ukázka toho, jak to může vypadat. Ohledně hubnutí je toho napsáno na internetu spoustu, bohužel jak jsem si vyzkoušel najdete taky spoustu blábolů, které nefungují. A které hlavně všechny servery papouškují pořád dokola. Proto jsem se rozhodl všechny mé zkušenosti sepsat do malé knížky. Ano, není dokonalá, dokonce ani graficky moc hezká. Ale funguje! A to je to podstatné. K dnešnímu dni pomohla k motivací a hubnutí už přes 190 tisícům lidem.Takže jestli chcete zhubnout a myslíte to vážně, tato knížka by měla být vaše bible.

Hodně lidí, včetně mě, má problém s tím, kdy začít a jak vydržet. Myslím, že v knížce najdete nejen toto téma hodně rozvinuté, jak se stravovat při směnách, co vyloučit z jídelníčku a co zařadit. Knížka se jmenuje Břicháč Tom – Jak jsem zhubl 27 kg a jak můžete i VY! Najdete ji ve všech knihkupectvích a nebo si ji můžete objednat rovnou zde.

Recepty, které používám na vaření najdete v mé kuchařce „Máme to rádi zdravě„. Tyto 2 knihy vám do začátku mohou stačit a můžete s nimi začít hned. Najdete ji ve všech knihkupetcvích. Stačí se ptát na knížky Břicháče Toma a nebo ji objednáte hned zde, kde ji máme skladem.

Ještě bych Vám chtěl vzkázat jednu věc. Na začátku ledna všichni chtěji začít hubnout. Na konci ledna jsou posilovny už skoro prázdné. Potom nám je to jedno. V dubnu, když se oteplí zjistíme, že neoblečeme kraťasy. Potom se zase začneme přejídat a před létem zase hubnout. Jsme v tom jak to říct slušně – trošku nestálí :-))) Víte…já jsem to tak měl celý život. A kdo mi píše, popisuje úplně stejné situace. Základem všeho je – MÍT SE RÁD! I SE MÍT RÁD s pár kg navíc. Zní to sice divně, ale když se dokážete podívat do zrcadla a říct si: „To jsem já, mám se za to rád“! Tak potom i váha půjde dolů a bude Vás vše více bavit. Proto pusťte se do hubnutí – nového života- hned. Nečekejte až se oteplí. A mějte (SE) rádi!

Fakt…

…stojí to za to!

Kdyby něco, najdete mě na FB.

Sdílejte jídelníček i se svými přáteli, ať se dostane k co nejvíce lidem.

Břicháč Tom

5 komentářů

  • Děkuji za úžasnou, moudrou knihu a logické a jednoduché přitom funkční rady.Začala jsem teprve před dvěmi týdny ,knížku jsem si přála k Ježíšku.Vím ze to bude trvat třeba půl roku i déle než dám dolů 10kg které potřebují ale to nevadí.Jim ,nemám hlad,nemusím vynechat ze svého jídelníčku něco úplně.To ani nelze,vždy se člověk k tomu nakonec vrátí protože tělu to chybí.Tak jak sestravují,jsem schopna jíst stále.Na rozdíl od předešlých diet kdy jsem úplně vynechala pečivo nebo cukry.Kila letěla tryskem dolů a pak přišel barták a přejídání a kila zas zpět.Věřím ze tento způsob je trvale řešení.Moc děkuji a držím sobě i všem pěstí.Simona

  • Dekuji Tome je mi 50 let a behem 20 let nemohu zhubnout ,chtela bych vedet jestli to dokazi i se stitnou zlazou .A jak ziskam vasi kucharku dekuji moc

  • Knížky mám od vás 4 a každý recept,který jsem vyzkoušela mně i mé dceři ,která velmi sportuje chutná.Jednoduché recepty,dostupné potraviny,pestré chutě a opravdu výborné…vřele všem doporučuji.A co jsem dala ochutnat ostatním ,ohodnotilli velmi kladně.Vase zdravá a hlavně velmi chutná jídla nám obohatily život.Vaše knížky mezi blízkými doporučuji.Jste super👍

Přidejte se k nám na FB

Instagram

Instagram has returned empty data. Please check your username/hashtag.