Hubneme s Břicháčem

30 vyzkoušených tipů, díky kterým zhubnete – 2. část

Přináším Vám další tipy, které mi nejlépe zafungovaly na hubnutí, pomohly zhubnout 27 kg, 33 cm v pase a váhu si už několik let bez problémů držím. Prvních 15 tipů najdete v tomto článku.

1. Začněte doma vařit bez litrů přepáleného tuku

Ono se to možná nezdá, ale když se člověk zamyslí nad tím, v jakém množství oleje se běžně smaží řízky, koblihy, rybí prsty, hranolky, tak dojde k závěru, že to asi moc zdravé nebude. Můžete to  klidně osušit v ubrousku, ale pořád je to jídlo, které v tom oleji plavalo.  To je prostě fakt!  Hodně mi v kuchyni pomohlo, když jsem začal vše připravovat v troubě. Stačí malé množství tuku rozetřít na plech a nebo používat pečící papír a jde připravit skoro vše. Dokonce i řízky, které se nijak moc neliší od těch klasických. Výsledný rozdíl je obrovský. Tento princip ohromným způsobem pomůže vašemu zdraví, vašim cévám, zažívání a hlavně z toho budete mít i vy dobrý pocit.

2. Urovnejte si myšlenky v přírodě

Možná si říkáte, že tento krok až tak moc k hubnutí nepatří, ale opak je pravdou. To jestli máte čistou hlavu ovlivňuje velkou mírou i vaše výsledky. Klidně beze slov aspoň hodinku denně mezi stromy, s výhledy, čistým vzduchem, pokud se poštěstí i se sluníčkem. I malá chvilka v přírodě udělá velké divy. Je to totiž nejpřirozenější zdroj energie, který můžete mít úplně zadarmo každý den kdekoliv.

3. Zapojte celou rodinu do zdravého vaření

Mnohem lépe se vám bude hubnout, vymýšlet, vařit a jíst zdravě v rámci celé rodiny. Super věc je, když pojedete všichni na jedné zdravé vlně. A ještě lépe, když si toho ani nevšimnou 🙂 Pokud jste šéfem v kuchyni vy, tak se jich ani neptejte. 🙂 Prostě od teď vaříte zdravě a nebo mají hladovku. Do našich kuchařek se snažíme vždy dát takové recepty, aby chutnaly všem. Takže teď to máte přece jen trošku jednodušší. A postupem času si všichni doma zvyknou a už nebudou chtít ani nic jiného.

4. Najděte si čas pro sebe

Každý člověk potřebuje být chvilku sám, věnovat se svým zálibám, koníčkům, čemukoliv, co má rád nebo měl rád v dětství. I když máte těžkou práci a musíte se starat o celou rodinu, tak myslete i na sebe. A nemělo být to být i na sebe, ale hlavně na sebe. Protože jen když budete vy spokojení, štastní a v pohodě, tak budou i lidi ve vašem okolí v pohodě a vše vám půjde lépe. Najděte si ty minuty pro sebe, kdy se budete věnovat odpočinku, cvičení, chystání zdravého jídla na svačinku…cokoliv…ale ať je to VÁŠ ČAS!

5. Oblečte se tak ať se cítíte dobře

Znám to z vlastní zkušenosti, že když má člověk kila navíc, tak se mu nechce nikam chodit, moc se nemá chuť fotit a největší hlavu má z toho „co si proboha zas mám obléci“. A tak stojíte před skříní a zrcadlem a nevíte. A všechno je tak nějak na nic. Tak si vezmete na sebe to, v čem vypadáte nejméně blbě. Jenže k tomu, abyste zhubli, cítili se dobře ve svém těle a udrželi si štíhlou postavu, se potřebujete cítit dobře už hned na začátku. Aspoň trochu. Proto si nevybírejte moc malé oblečení a nesnažte se do toho za každou cenu narvat.

Neoblékejte si malé trička, které obepínají celou postavu a kde cítíte, že tam prostě natvrdo máte špek. Protože vy ten pocit vnímáte každou vteřinu, kdy to máte oblečené. A tak si každou vteřinu uvědomujete, že jste tlustí. Že to není ono. Takové myšlenky ale musíme z hlavy dostat pryč. Proto si aspoň na první fázi kupte něco, co vám dobře padne. Klidně strečové rifle, ale takové ať se v nich sami sobě líbíte. A potom volte klidně volnější oblečení, ve kterých se cítíte dobře, ale zároveň i vypadáte dobře. Opravdu vám to hodně pomůže a už tímto krokem se budete cítit mnohem lépe a sebejistěji.

6. Váhu vyhoďte do koše

Myslím si, že se vám bude mnohem lépe žít bez sledování váhy. Sledoval jsem ji taky, dokonce i několikrát za den. Víte k čemu mi to bylo? Vůbec k ničemu. Jen jsem se stresoval. Jeden den o 100 g méně, pak o klo více. Hledal jsem důvody proč. Co jsem udělal špatně a jen jsem se úplně zbytečně sledoval a obviňoval.

Jediné, co je důležité jsou 2 věci: JAK SE CÍTÍTE  a POHLED DO ZRCADLA. Ani k jedné z těchto činností váhu nepotřebujete. Buď ji vyhoďte a nebo se važte třeba jen tak orientačně jednou za měsíc. To úplně stačí. Zbytečně se budete stresovat a vy přece potřebujete být v klidu. Krom toho váha se mění podle toho v jakém je žena cyklu, kolik vypijete vody, jestli jste byli na záchodě, jaké je počasí, kdy a jak jste cvičili…a tím, že uvidíte o 2 kg méně nebo více, tak nezjistíte nic o tom, kolik jste opravdu zhubli. Nejlepším pomocníkem jsou metr, zrcadlo a váš dobrý pocit.

7. Zařaďte do svého jídelníčku toto koření

Kurkuma, chilli, zázvor, skořice. To je čtveřice koření, která pomůže zrychlit metabolismus. Hlavně nyní v zimních obdobích tato koření hodně oceníte, protože prohřívají tělo a zároveň vám tak pomůžou jako ochrana před případnou virozou. Kurkumou můžete dochutit masové směsi nebo přidat do rýže. Chilli se hodí snad do všeho. Ze závoru si uvaříte skvělý čaj a využijete i při vaření. A skořice je ideální do ovesných kaší a nebo koláčů. Čím rychlejší metabolismus a zároveň trávení budete mít, tím vám lépe tělo bude fungovat. Tedy lepší spalování tuku, lepší trávení, lepší vylučování, kvalitnější spánek, méně únavy, více energie = rychlý metabolismus.

8. Stanovte si plán a cíl

Nejhůře se hubne lidem, kteří mluví každý den o tom, že „by potřebovali tak 5-6 kg dole“. To je takový celoživotní sen. Vlastně o tom můžete takto mluvit celý život a nic se nezmění. Pokud ale se sebou opravdu chcete něco dělat a už vám došla trpělivost nebo se začaly objevovat zdravotní problémy, musíte mít CÍL. Říká se: „Člověk bez cíle, je jako loď bez přístavu.“ Musíte vědět, kam směřujete a co chcete. A k tomu abyste to splnili, potřebujete PLÁN. Já jsem si vždy stanovoval vysoké CÍLE. Má to své výhody i nevýhody.

Ta nevýhoda je, že vás to bude trošku štvát, když je nesplníte. A k tomu existuje další můj oblíbený citát: „Směřuj na měsíc. I když se ti nepodaří tam dostat, skončíš mezi hvězdami“. Velkou výhodou je, že vás velké CÍLE budou motivovat k velkým VÝKONŮM. Můžete si říct…co kdybych zhubl 6 kg..hm, to by nebylo špatné, co?

Ale co kdybyste si řekli: „Budu vážit o 20 kg méně, nosit oblečení velikost M a koupím si konečně ty rifle, o kterých jsem vždy snil. To je teprve výzva!! Zkuste si přesně napsat do KDY, KOLIK a co CO ZA TO. KDY to splníte, KOLIK zhubnete (to může být velikost oblečení, kg, centimetry, nebo že se vlezete do těch starých riflí) a ODMĚNA, jakou si za to dáte. A myslete vždy na velké cíle 🙂

9. Když chcete zhubnout břicho, necvičte (jen) na břicho

Objevuje se nám tady skoro v každé domácnosti takový nešvar 🙂 Všichni, kdo mají velké břicho, začínají při hubnutí cvičit na břicho. Protože to vypadá logicky, že když chcete zhubnout břicho, musíte na něj cvičit, že? Bohužel to tak nefunguje. A akorát si tak odrovnáte záda a krční páteř. Pokud jste dlouho necvičili a k tomu začnete najednou cvičit na břicho, tak nemáte nejspíše posílené ani zádové svaly a ty budou extrémně namáhány. To je první problém. Další věc je, že to prostě nemá žádný efekt. Nebo-li jinak řečeno: samotné sedy-lehy jsou na hubnutí úplně k ničemu. Píšu o tom ve své první knížce Břicháč Tom – pokud ji nemáte, pořiďte si ji. Tuk se totiž spaluje nejen při samotném cvičení – to opravdu jen malé množství tuku. A ještě musí být spáleny zásoby glykogenu a potom musíte udržovat správnou tepovou frekvenci. Ale tuky se hlavně spalují v době REGENERACE. Tedy hodinu po cvičení, 5 hodin po cvičení a po namáhavém pohybu klidně i 48 hodin po cvičení. Klidně když spíte, tak se spaluje tuk. Tedy pokud jste se nadřeli na zahradě a potom vás doslova druhý den „bolí celý člověk“, tak právě v tom období dochází ke spalování tuku, se organismus regeneruje, opravují se svalová vlákna a právě v této době tělo nejvíce spaluje tuk. Proto na cvičení vybírejte kruhový trénink a taková cvičení, která namáhají velké svalové partie, protože např. cvičením kdy namáháte zadek a stehna, zhubnete nejrychleji břicho. Protože posílením velké svalové partie musí tělo vynaložit spoustu energie na jejich nápravu a to je pro něj velký výdej energie.

10. Zamilujte si přílohy

 

Existuje nějaké obecné povědomí, že ten, kdo chce zhubnout by neměl jíst přílohy. Prostě k obědu jen maso. Na večeři zeleninový salát. Vše bez příloh. Pečivo je špatně. Rýže ne. Brambory ne. Já si myslím, že je to celé špatně. Vůbec se příloh nemusíte být, naopak byste je jíst měli. Jen tak bude jídlo plnohodnotné. Sacharidy nejsou nijak škodlivé. Naopak lidský mozek je potřebuje jako zdroj energie. Proto se nebojte sacharidy a vůbec všechny přílohy konzumovat. Zaměřte se jen na ty lehčí, stravitelnější a nesmažené. Tedy rýže, brambory, bramborová kaše, žitné pečivo, kváskový chleba..to vše je normální zdravá strava pro každý den.

11. Kvalitní bílkoviny každý den

Bílkoviny jsou takový základ našeho těla. Naše tělo je tvořeno různými aminokyselinami a právě ty můžeme doplňovat právě příjmem kvalitních bílkovin. Snažte se do jídelníčku zařadit hlavně ryby, poté kvalitní hovězí maso, libové vepřové, krůtí i kuřecí. Bílkoviny najdete i v mléčných výrobích, luštěninách, oříškách i semínkách. Nejkvalitnější bílkoviny v ideálním složení obsahují obyčejná vajíčka. Nejlepší jsou domácí a nejlépe stravitelná v podobě „na měkko“.

12. Připravujte si jídlo sami

Když chcete vědět, co jíte, tak se moc nespoléhejte na všechny fast foody, bistra, pouliční prodeje a i restaurace. Nikdy nevíte, co opravdu jíte. A bohužel častokrát to nic extra není. Dá se sice stravovat „venku“ i zdravě, ale najít opravdu něco kvalitního dá dost práce. Proto je nejlepší vyjít už z domu plně připravený. Nejhorší je, když začnete až ráno přemýšlet nad tím, co vlastně jíst. Nejlepší je si uvařit buď na 2 dny, nebo večer si nachystat jídlo na druhý den. Někdy to zabere i se svačinou půl hodiny až hodinku a máte nachystáno a připraveno klidně pro celou rodinu. A hlavně víte, co jíte. A to je úplný základ!

13. Nebojte se tuků

Tuk není nic z čeho byste měli mít strach. Mnohem horší je cukr v jakékoliv podobě. A obecně jsou mnohem lepší klidně tučnější jogurty, např. řeckého typu, než ty nízkotučné. Nejde totiž vytvořit výrobek bez tuku a bez cukru. Něco tam být musí, jinak by takový jogurt byl úplně bez chuti. Dávejte si pozor na LIGHT výrobky. Častokrát jsou sice bez tuku, ale najdete v nich naopak spoustu přidaného cukru. A to je opravdu ta horší varianta, která rozhodně light není. Raději kvalitní jogurt více tučný nejaký rádoby zdravý nesmysl.

U tuku je ještě jedna zajímavá věc, že pokud má tělo v krvi tuk, tak mnohem lépe i tuk spaluje. I ten v krvi i podkožní. Tedy není vůbec od věci si dát nějakou dobu před cvičením třeba malou hrst oříšků. Jednak vám brzy neklesne krevní cukr, tedy nepřijde tak brzy únava a vyčerpání a taky možná i během pohybu a hlavně v době po něm docílíte lepší spalování tuku v těle.

14. Občas si dejte do nosu

Občas si dopřejte i něco opravdu nezdravého. Nemusíte se vzdávat navždy i té klasické italské pizzy, výborné zmrzliny (mimochodem v Praze je úžasná zmrzlina v Crème de la Crème) nebo skvělého dortu. Jen si zvykněte, že takové jídlo není to, co patří na stůl každý den. Já mám pravidlo, že jednou za 10 dní si dám cokoliv. Klidně dort večer. Ale těch 9 dní dodržuji zásady, které jste si přečetly. Je to cesta, jak bez nějakého trápení a týrání jíst zdravě a přitom si bez výčitek dopřát cokoliv. Hlavně je podstatné to BEZ VÝČITEK! Běžný dietář to vždy po nějaké době nevydrží a pak tajně sní čokoládu, dort, 3 sušenky a balíček chipsů. My si prostě občas dopřejeme, užijeme si to a ještě se tím pochlubíme 🙂

15. Rozhodněte se!

Začněte. Vždy jsem čekal na ideální dobu. Kdy tedy začít. Kdy to přijde, ten vhodný čas?

NIKDY! Když chcete jít cvičit. Nesmíte se dokopávat jít cvičit. Prostě se oblečete do sportovního a půjdete. Nesmíte o ničem dlouho přemýšlet. Budou vás jen napadat výmluvy proč to právě teď nejde. I ti největší šampioni, sportovci a lidi, kteří mají už „hubnutí za sebou“ prostě začali a pak jen každý den dělali ty malé kroky. Nejsou ničím vyjímeční, o nic silnější než vy, nejsou nijak vyvolení, nemají žádné extra výhody. Ani jim to nejde lépe. Jen každý den dělali zas ten jeden malý krok. Občas sešli z cesty, párkrát to chtěli vzdát, ale to vše jim každý den zvyšovalo sebevědomí a každý den se cítili lépe a lépe. Protože prostě ten PRVNÍ KROK…a další krok..a další…

Pokud se Vám článek líbil, sdílejte mezi své přátelé kliknutím na sdílet: 

Sledujte mě na Facebooku a Instagramu.

Toto jsou knížky, ve kterých najdete vše, co jsem dělal. Důležitá je pro vás hlavně první knížka Břicháč Tom. Pokud chcete zhubnout, najdete tam vše, co potřebujete. Protože doma rádi vaříme, ale ještě raději jíme a mlsáme, vymýšlíme doma pořád nějaké dobroty. Další knihy jsou kuchařky z dostupných surovin, jsou tam klasická česká jídla uvařená zdravěji, koláče, snídaně, obědy, svačinky…prostě vše. Knížky seženete i jednotlivě nebo se dají všechny objednat ve zvýhodněném balíčku tady.

 

Břicháč Tom

Přidat komentář