Hubneme s Břicháčem

1 důležitý fakt, proč si tělo ukládá tuk a jak to změnit


Mnoho lidí si myslí, že to, že mají kg navíc, je určitý jejich nedostatek těla, který nejde nikdy změnit. Pokud vyloučíme zdravotní indispozice, které samozřejmě hrají rolí, tak vše ostatní změnit lze.

Obezita totiž vzniká jednak z přejídání, ale taky z nedostatečnosti živin. A právě tato nedostatečnost je často opomíjená, i když tvoří ten hlavní fakt přiírání na váze a to zejména u žen středního věku. Píše mi spousta žen a ta situace se opakuje pořád dokola. Je potřeba, abych tyto věci osvětlil. Mnoho žen si totiž toto bere za vlastní vinu, že se jim nedaří, i přesto, že pro to dělají hodně. Je to škoda a je potřeba to vzít za správný konec, abyste byli štastné a spokojené!

Jak to často vypadá: Mnoho z vás se omezujev jídle, připravuje si poctivě různé saláty, svačí pouze ovoce, někdy raději jídlo vynechají, než aby riskovali další přibírání a snaží se volit hlavní jídla bez přílohy. K tomu přidávají někdy i intenzivnější cvičení a váha bohužel zůstává stejná. Pokud je to i Váš příklad, můžete v tomto článku najít řešení na svůj problém.

Vaše tělo je vysílené a potřebuje změnu

Často se toto týká žen, které mnohdy přijdou z práce, padají únavou, do toho starost o rodinu, nákupy, vaření, někdy i dvě práce a vztahy, které třeba taky nejsou úplně ideální. Když do toho přidáte i stravu, která je taková, že nakonec skončíte u ovoce, obědu, kde je maso a příloha a 3 kávy denně, tak zjistíte, že nic jiného než únava z toho být ani nemůže. Samozřejmě psychika u toho hraje velkou roli. Je možné toto vše trochu napravit a dojít k hodně dobrým výsledkům!

Řeknu vám jednu podstatnou věc – VAŠE TĚLO SI UKLÁDÁ TUKY, PROTOŽE MÁ MÁLO ENERGIE! Možná jste si mysleli, že když si dáte jídlo bez přílohy, vynecháte jídlo a přidáte cvičení, tak sakra ty tuky musí jít dolů, ale bohužel děláte vše proto, aby dolů nešly. Tělo, které je ve stresu se tímto deficitem, ještě více vyčerpává. A potom začne fungovat !!! obranný mechanismus !!!, kdy si naše tělo začne dělat zásoby tuku na tzv. horší časy.

Tedy úplně jednoduše řečeno:

Když mu nedáte jídlo, je ve stresu a každý další možný kousek energie si snaží uložit a nebo minimálně držet. Když mu naopak energii dodáte, pochopí, že se nemusí bát a stresovat a začne se tuku zbavovat. Tuk je totiž taková zásoba těla na horší časy. Čím více mu budete ukazovat, jak jste ve stresu a ještě ho stresovat omezováním, tím více si ho bude držet. Samozřejmě další extrém jsou lidi, kteří se přejídají a nebo jí nepravidelně a to naopak v podobě sladkostí a fastfoodu a tam si tělo naopak dělá zásobu z otho důvodu, že jsou to kalorické bomby. Možná si někde ve skrytu duše říkáte, že se to týká i vás a bojíte se to nahlas vyslovit. Tedy obědy bez příloh, na svačinu ovoce a pak bum tam koblihu, čokoládu, kávičku a večer 2 deci vínka:-) Vím to, ani mi to říkat nemusíte. Nicméně všechny tyto chutě i přibírání se dá docela jednoduše napravit.

Princip, který ukáže tělo, že se nemusí držet zásoby tuku

Je to úplně jednoduchý princip, který vychází z fyziologie našeho těla!! A hlavně je to princip, který funguje a když ho znáte, tak ho lehce můžete použít ve svůj prospěch. Zhubl jsem podle toho princip sám 27 kg, 33 cm v pase a kila se mi už nikdy nevrátily a to si občas zahřeším. Napsal jsem o tom malou knihu – Jak jsem zhubl 27 kg. Přečtete si za 1 den a mylsím, že vám hodně pomůže.

Pokud se tedy v řádcích výše poznáváte, poradím vám kroky, jak z toho všeho ven, zastavit přibírání a přirozeně se toho tuku zbavit:

  1. Zbavte se toho strachu z jídla – zažil jsem sám u sebe pocity, kdy jsem se bál cokoliv sníst, že z toho přiberu. Nejhorší je, že tak člověk sám sobě ubližuje, protože si vytváří scénáře, které se nestanou. Nepřiberete!!! Nebojte se toho. A moc nepřemýšlejte, protože to vás bude jen brzdit. Zkuste se uvolnit, hoďte strach za hlavu a prostě si dejte třeba jedno klasické jídlo s trochou rýže. Např. jedli jste dříve jen maso se zeleninou, tak dnes si dejte naopak trošku rýže se zeleninou bez masa a nebo rýži, zeleninu a maso. Malou porci, klidně velikou jako dlaň. Můžu Vám zaručit, že po takovém jídle nepřiberete, to totiž nejde. A tak pokračujte každý den.
  2. Malé porce plnohodnotného jídla – Snažte se jíst každý den plnohodnotné jídlo, ale malé porce. Tedy maso a přílohu jako rýže a nebo brambory. Snažte se jíst na svačinu kromě ovoce i jogurt a třeba pár oříšků. Pokud jste dříve skoro nejdeli, zkuste zařadit 3 jídla denně. Pokud jste jedli 3 jídla, zařadte nyní 4 jídla. Opět nepřiberete!! Z malých porcí opravdu ne!
  3. Přidejte pouze přirozený pohyb – chůzi – doslova bych řekl – necvičte! Protože cvičení je jen další stres pro tělo, pokud je ve fázi, že je vystresované málo živinami. Pokud tedy jste teď cvičili 6 x týdně a nic, tak to bude váš případ. Odložte cvičení a posilování stranou třeba na 2 týdny. A přidejte běžný pohyb. Pokud jste dříve necvičili, přidejte opět jen tento běžný pohyb. Co to je? Chůze!!! Chůze rychlá, pomalá, chůze do kopce. Každý den 5000-15000 kroků. Záleží na fyzičce každého. Udělejte si z toho výzvu. Tedy abyste každý den splnili určitý počet kroků. Začne Vás to bavit!!

Co tím získáte?

Hlavně vám ručím za to, že to bude fungovat. Přestanete přibírat a začnete se zbavovat tuku. Možná si myslíte, že dieta je rychlejší cesta a toto bude trvat dlouho. Ano, taky jsem si myslel a taky jsem si párkrát jen nabil pusu a výsledky nikde. Dietou zhubnete a pak zas přiberete. Ne, neudržíte si váhu dlouhodobě. Zkoušeli to všichni z nás, ale nejde to. U tohoto způsobu můžou být výsledky vidět ještě rychleji a hlavně – jsou TRVALÉ!!! Váhu zpět nepřiberete, protože tělo nebude mít tělo si začít dělat zásoby. Stačí dodržet tyto zásady výše a dokonce si můžete i občas dát do nosu, dopřát někdy zákusek a klidně pít kávu každý den.

Budete se cítit lépe, mít více energie a vůbec celkově se zlepší vše nálada, spánek, zažívání.

Radím vám jděte do toho, můžete získat opravdu mnoho a že by to bylo nějak složité? Vůbec ne!!

JEN PÁR VĚCÍ: Malé porce, malé přílohy a máme pohyb!

Břicháč Tom

Přidat komentář

Přidejte se k nám na FB

Instagram

Instagram has returned empty data. Please check your username/hashtag.